Кратка история на дамското обезкосмяване

Как козметичната индустрия убеди жените да си бръснат краката?

автор: Елица Златкова  |   |  преглежадания: 686
През 20-те години се появяват скъсените поли и така модата за премахване на космите обхваща вече и краката.
„Модерната жена казва, че подмишниците трябва да бъдат толкова гладки, колкото лицето“
С промяната на модата, се променя и отношението към обезкосмяването
Как козметичната индустрия убеди жените да си бръснат краката?

През 1920-та в САЩ една млада жена порязва крака си докато се бръсне. Тази обикновена история се превръща от случаен инцидент в национална новина - по това време бръсненето на крака било доста необичайно.

Научете как женското бръснене на подмишници и крака се превръща от събитие през 1920-та в масова практика след 40-те години на миналия век.

Всичко започва с рекламата

За промяната на начина, по който жените се поддържат, Кристин Хоуп – изследовател на тези процеси - обвинява една продължителна рекламна кампания. В началото на 20-ти век на жените не им е хрумвало да обезкосмяват краката и подмишниците си -  това се вижда ясно от рекламите, наръчниците за красота и модата по това време. Дрехите покриват цялото тяло така, че е рядкост да се видят голи крака и подмишници и затова премахването на космите там не е проблем и необходимост.

Преди 1910-та, депилатоарите са използвани предимно от актриси, танцьорки или при операции в хирургията. Жените се тревожат и се концентрират само върху обезкосмяването на откритите части на тялото - лицето, шията и предмишниците.

Разбиранията за красота са базирани до голяма степен на модата. Тенденциите диктуват какво трябва да правят жените, за да изглеждат привлекателно. С промяната на модата, се променя и отношението към обезкосмяването.

Рекламодателите се насочват към подмишниците

Според Кристин Хоуп, изследовател на тези процеси, промяната започва през 1915 г., когато рекламодателите в Harper‘s Bazar започват да се прицелват в окосмяването на подмишниците (обикновено за различни депилиращи кремове). Новата тенденция за рокли без ръкави, често вдъхновени от гръцки и римски облекла, вади на показ доскоро покриваните ръце.

Това дава шанс на депилиращата индустрия за нов пазар - окосмяването на подмишниците вече е нежелано.

Типична реклама от 1922 г. в Harper‘s Bazaar гласи:

„Модерната жена казва, че подмишниците трябва да бъдат толкова гладки, колкото лицето“.

Очевидно е настъпила промяна.

Безопасността на самобръсначките

До известна степен, увеличаването на зоните на бръснене при жените, е подпомогнато и от технологията - а именно изобретяването на безопасен бръснач със сменящи се ножчета през 1901 г. и крем за бръснене за незабавна употреба през 1919 г.

Както твърди Gillette в реклама от 1915-та г .: „Милейди Деколета е най-елегантната малка Gillette, използвана от добре поддържаната жена, за да бъдат подмишниците й бели и гладки“.

Късите поли идват на мода

През 20-те години се появяват скъсените поли и така модата за премахване на космите обхваща вече и краката.

Полите до коляното правят краката по-видими и депилатоарните компании не се поколебават да твърдят, че техните продукти дават възможност „жените да се къпят без дълги чорапи, без притеснение“.

Войната се отразява на тенденциите

Обезкосмяването придобива още по-големи размери в края на Втората световна война. Дамските чорапи стават много дефицитни, защото найлонът, от който се правят, се е използвал за нуждите на военната промишленост.

Дамите намират изход в бръсненето. За да изглеждат краката им гладки, все едно са покрити с фин найлонов чорап, те започват да ги бръснат и дори да ги мажат с фон дьо тен. За да се затвърди успешната имитация на чорап, рисуват линия/ръб в задната част на прасеца.

Много салони за красота започват да предлагат тези услуги – трудно е да се обръснеш качествено отзад и да си нарисуваш прав ръб, който да имитира ръб на чорап.

В същото време и козметичната индустрия се задейства и започва да предлага всичко необходимо – тониращи кремове, моливи и дори приспособления за равно нанасяне на линия, имитираща ръба на чорапа.

Идва краят на войната, икономиката се раздвижва, чорапите се появяват отново на пазара, но модата на изчистените крака остава.

Гладката кожа вече близо 100 години е символ и еталон за женственост. Днес пълното обезкосмяване не е табу дори за мъжете.

 

 

 

Източник:

www.vox.com

www.kanal3.bg